Tisztelt Ügyfeleink!
A NAV újabb fejlesztést hajtott végre, mely hatására a Windows 7 előtti operációs rendszereken már elérhetetlen az online számlabeküldés.
A Windows 7 sem teljesen és automatikusan tudja kezelni az új titkosítást. A TLS 1.2 titkosítás használatához legalább az 1-es javítócsomagnak (Service Pack 1) telepítve kell lennie. Ellenőrizzük a Vezérlőpult / Hálózat és internet / Internetbeállítások ablakban a Speciális fülön a következőket kell látnunk:
Itt a "TLS 1.2 használata" legyen bepipálva és a "TLS 1.0" valamint a "TLS 1.1" beállításról vegyük le a jelölést.
Amennyiben fel van telepítve az 1-es javítócsomag és mégsem látjuk itt a "TLS 1.2" lehetőséget, akkor le kell futtatni a Microsoft által közzétett TLS javítóprogramot, melyet weboldalunkon is elérhet: TLS Easy Fix
Ezután újra ellenőrizni kell az Internetbeállításokban a TLS 1.2 elérhetőségét és a beállítani.
A TLS 1.2 működését az e-Iroda és az IMS rendszereinkben is a legegyszerűbben úgy ellenőrizheti, hogy a Törzsadat / Ügyfelek adatai ablakban kikeres egy adószámmal rendelkező partnert és az F2 gomb lenyomásával ellenőrizteti az adószámát. Ha ez sikeresen lezajlik, akkor a számlabeküldéssel sem lesz gond.